Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY 1

OPRACOWAŁA: Katarzyna Jefmańska

Lekcja 9 – 20 stycznia

Nazwa bloku programowego: Edukacja Wczesnoszkolna

Temat: Karnawałowy zawrót głowy.

Cele główne:

  • charakteryzowanie pór roku i miesięcy;
  • wypowiadanie się płynne pełnymi zdaniami;
  • poznanie pojęć związanych z pomiarem czasu;
  • tworzenie wyrazów z sylab;
  • poznanie nowych liter alfabetu;
  • ćwiczeniespostrzegawczościwzrokowej;
  • poznanie zasad odpowiedniego zachowania się wobec ludzi starszych.

Cele szczegółowe: uczeń:

  • słucha uważnie tekstów literackich czytanych przez nauczyciela;
  • potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie dot. wysłuchanego utworu;
  • wie, jak odpowiednio zachować się wobec dziadków i osób starszych:
  • potrafi wykonać laurkę:
  • potrafi napisać imiona swoich dziadków;
  • poznaje obraz graficzny oraz zapis liter: f, F;
  • potrafi zaznaczyć w tekście poznane litery;
  • pisze odręcznie i czytelnie w jednej linii;
  • dobiera podpisy do obrazków;
  • zna zasady obowiązujące w filharmonii;
  • układa wyrazy z rozsypanych sylab;
  • wie, co oznacza słowo „empatia;
  • odróżnia głoskę f, od w;
  • rozumie jak ważną rolę w rodzinie pełnią babcia i dziadek;
  • uczy się się szacunku do osób starszych.

Metody:

  • podające: pogadanka;
  • praktycznych działań;
  • aktywizująca: burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Zeszyt ćw. część 2, Podręcznik Elementarz Odkrywców cz.2,ksero Sprawdzianu nr1

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

TematDzień Babci i Dziadka.

  1. „Odnalezione zdjęcie” – słuchanie opowiadania Rafała Witka. Rozmowa na temat wysluchanego opowiadaniu.
  2. Kolorowanie ilustracji na podstawie wysłuchanego tekstu, samodzielne czytanie zdań.
  3. Rozmowa na temat odpowiedniego zachowania się wobec babci, dziadka i innych osób starszych. Wskazanie właściwego i niewłaściwego zachowania się wobec tych osób.
  4. Czytanie życzeń dla babci i dziadka oraz wykonanie dla nich laurek.

II jednostka lekcyjna:

Temat:  Sprawdzian.

  1. Powtórzenie materiału.

III jednostka lekcyjna:

Temat: Na koncercie.

  1. Słuchanie czytanki ze str.66 podręcznik Elementarz Odkrywców cz.2.
  2. Analiza i synteza głoskowa i sylabowa wyrazów. Samodzielne czytanie tekstu.
  3. Litera f, F – poznanie obrazu graficznego małej i dużej litery f, F. Pisanie po śladzie.
  4. Wyszukiwanie litery w tekście oraz oznaczenie odpowiednim kolorem małej i dużej litery „f”.
  5. Podpisywanie ilustracji odpowiednimi wyrazami z ramki, odszukiwanie ukrytych instrumentów na ilustracji, zapis w ćwiczeniach.
  6. Które zachowanie jest właściwe, a które nie? Zapoznanie się z zasadami zachowania się obowiązujących
  7. Układanie podpisów do zdjęć z rozsypanych sylab w jednakowym kolorze.

IV jednostka lekcyjna:

Temat:  Pomoc innym.

  1. „Czy to była pomoc”?–czytanie czytanki, rozmowa na temat wysłuchanego tekstu.
  2. Empatia – poznanie i wyjaśnienie nowego słowa.
  3. Znaki wokół nas, wspólne wyjaśnianie znaczeń pokazanych znaków.
  4. Rozmowa na temat sytuacji, w których możemy sobie pomagać. Zaznaczanie odpowiednich ilustracji.
  5. Czytanie tekstu oraz uzupełnianie ilustracji. Czy odróżniasz głoskę „f” od głoski „w”? Pisanie przy każdym zdjęciu odpowiedniej litery.
  6. Tworzenie wyrazów z sylab, które zaczynają się od sylaby, która kończy poprzedni wyraz.

Leave a Reply