KONSPEKT DLA GRUPY PRZEDSZKOLNEJ STARSZEJ.
Lekcja 20 – 3 lutego.
Nazwa bloku programowego: Karnawał.
Temat: Tradycje balu karnawałowego.
Cele główne:
- zapoznanie dzieci ze zwyczajem przebierania się na bal karnawałowy;
- stworzenie dla dzieci możliwości kontaktowania się w sytuacjach zabawowych.
Cele szczegółowe – dziecko:
- wie co oznacza słowo „karnawał” ;
- rozpoznaje przedmioty związane z balem;
- wie, co to jest „tłusty czwartek”;
- rozwija wyobraźnię;
- doskonali zmysły: słuchu i wzroku;
- chętnie uczestniczy w wesołych zabawach muzycznych;
- kształtuje umiejętność koncentracji uwagi;
- wypowiada się na tematy związane z karnawałem;
- potrafi wykonać maskę karnawałową .
Metody:
- słowna: pogadanka;
- aktywizująca: taniec ;
- oglądowa: karty pracy.
Środki dydaktyczne:
nożyczki, kredki, szablony masek, teksty zagadek, bibuła, balony.
Zajęcia dydaktyczne:
- Powitanie dzieci.
- Wysłuchanie wiersza pt. „Karnawał” Grażyny Koby.
- Rozmowa kierowana przez nauczyciela na temat karnawału i jego tradycji.
- Wysłuchanie i śpiewnie piosenki „Zima”.
- Rozmowa nawiązująca do treści powyższej piosenki.
- Rozwiązywanie zagadek rymowanych.
- Przygotowywanie serpentyn i masek na bal karnawałowy.
- Podziękowanie za wspólnie spędzony czas.