KONSPEKT DLA KLASY: O
OPRACOWAŁA: mgr Aleksandra Bielińska-Podejko
Lekcja 10 – 03 lutego
Nazwa bloku programowego: Food
Temat: Unusual food
Cele główne:
- zapoznanie uczniów z podstawowym słownictwem dotyczącym jedzenia;
 - zainteresowanie innymi kulturami.
 
Cele szczegółowe
- zna i potrafi wymienić podstawowe produkty spożywcze;
 - zapoznaje się z nietypowymi potrawami występującymi na świecie;
 - rozumie i razem z nauczycielem tłumaczy tekst czytany;
 - rozwija spostrzegawczość.
 
Metody:
- metody czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda zadań;
 - metody słowne: rozmowy, opowiadania, zagadki, objaśnienia, instrukcje.
 
Środki dydaktyczne:
Czytanka „Unusual food”, flashcards ilustrujące produkty spożywcze
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Unusual food.
- Powitanie uczniów.
 - Powtórzenie słownictwa z poprzednich zajęć.
 - Przypomnienie podstawowego słownictwa związanego z jedzeniem.
 - Wspólne czytanie i tłumaczenie czytanki.
 - Zapoznanie uczniów z nowym słownictwem.
 - Gra dydaktyczna „What is missing?”
 - Zakończenie zajęć.
 
