Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY III

OPRACOWAŁA:  mgr Katarzyna Rutkowska

Lekcja  11 – 17 lutego

Nazwa bloku programowego: Bawimy się w filmowców i radiowców.

Cele główne:

  • poznanie zawodów związanych z pracą w radiu i przy produkcji filmu;
  • rozwijanie zainteresowania czytelnictwem baśni i wierszy;
  • doskonalenie pisowni wyrazów z utratą dźwięczności oraz „nie” z czasownikami;
  • poszerzanie zakresu słownictwa i struktur zdaniowych.

Cele szczegółowe: uczeń:

  • wie, że w języku polskim wiele wyrazów zapisujemy inaczej, niż wymawiamy i słyszymy;
  • pisze test w oparciu o przeczytaną lekturę;
  • potrafi wypowiedzieć się na temat przeczytanej baśni H. Ch. Andersena „Calineczka”;
  • nazywa osoby pracujące przy produkcji filmu i omawia ich zadania;
  • uczestniczy w rozmowach, odwołując się do ilustracji, tekstów i własnych przemyśleń;
  • rozumie pojęcia litera, wyraz, zdanie;
  • samodzielnie tworzy dialogi;
  • odgrywa scenki;
  • czyta z podziałem na role;
  • wie, jakie osoby pracują w radiu i czym się zajmują;
  • pisze czytelnie i estetycznie, dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną;
  • wie, kim są: Julian Tuwim, H. Ch. Andersen.

Metody:

  • podające – pogadanka, tekst informacyjny;
  • aktywizujące – scenki dramowe, dyskusja;
  • praktyczne- pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.

Środki dydaktyczne:

Nasza szkoła” klasa III, część 3A, podręcznik do szkoły podstawowej; Nasze ćwiczenia” klasa III, część 3.

Przebieg:

I jednostka lekcyjna:

Temat :  Zaułek słówek – mowa a pismo.

  1. Przywitanie dzieci.
  2. Przypomnienie wiadomości z ostatnich zajęć.
  3. Sprawdzenie pracy domowej – test z lektury „Calineczka”. Rozmowa na temat przeczytanej baśni.
  4. Wyjaśnienie dzieciom różnicy pomiędzy pisownią niektórych wyrazów, a ich wymową. Pisownia wyrazów z utratą dźwięczności, układanie zdań.
  5. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń s.27.

II jednostka lekcyjna:

Temat:  Na planie filmowym.

  1. Opowiadanie o ilustracji „Na planie filmowym”. Wyjaśnianie pojęcia fotoreportaż. Opracowywanie listy materiałów do wykonania kostiumów i rekwizytów. Opisywanie wybranej postaci z opowiadania „Przygoda na satelicie”.
  2. Uzupełnianie czasownikami w odpowiedniej formie notatki o pracy ludzi związanych z produkcją filmów. Nazwy gatunków filmowych. Pisownia tytułów filmów. Pisanie kilku zdań o ulubionym filmie.
  3. Ustalanie znaczenia wyrazów z tej samej rodziny i tworzenie rodzin różnych wyrazów. Formy czasowników w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym.

4.Tworzenie w parach dialogów do historyjki obrazkowej. Odgrywanie scenki.

  1. Wykonanie zdań w zeszycie ćwiczeń s. 30-32.

III jednostka lekcyjna:

Temat: Projekt „Ptasie radio”.

  1. Czytanie tekstu „Projekt Ptasie radio”: omawianie zadań poszczególnych grup i sposobów ich realizacji; nazwy zawodów związanych z radiem.
  2. Poznanie wierszy dla dzieci napisanych przez Juliana Tuwima; wyrazy dźwiękonaśladowcze; pisownia tytułów wierszy; rozwijanie zdań.
  3. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń s. 33-34.

IV jednostka lekcyjna:

Temat:  Zaułek słówek – pisownia „nie” z czasownikami.

  1. Czytanie dialogu z podziałem na role, rozmowa sprawdzająca rozumienie wywiadu. Omawianie ilustracji w podręczniku.
  2. Pisownia nie z czasownikami, czasowniki w trybie rozkazującym, układanie zdań.
  3. Dialog – uzupełnianie czasownikami; sposób zapisu (interpunkcja) i wyrażania uczuć rozmówców (czasowniki); kontynuowanie rozmowy w formie pisemnej.
  4. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń s. 35.
  5. Praca domowa: ćw. 1, s.36.
  6. Podsumowanie wiadomości.
  7. Pożegnanie dzieci.

 

 

Leave a Reply