KONSPEKT DLA KLASY 1
OPRACOWAŁA: Agnieszka Płucienniczek
Lekcja 12 – 3 marca
Nazwa bloku programowego: Witamy Wiosnę
Cele główne:
- słuchanie z uwagą wypowiedzi nauczyciela;
- rozpoznawanie nowej pory roku;
- porównywanie zbiorów;
- utrwalenie liter polskiego alfabetu;
Cele szczegółowe: uczeń:
- wykonuje zadania zgodnie z usłyszaną instrukcją;
- zna kolejność liter w polskim alfabecie;
- potrafi ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej i je zapisać;
- rozumie powiedzenie: marcowa pogoda;
- wypowiada się pełnymi zdaniami na temat ilustracji;
- wie co to jest dwuznak;
- potrafi zapisać rz;
- potrafi klasyfikować owoce i warzywa wg podanej cechy;
- zna cyfry od 0 do 9.
Metody:
- podająca;
- czynna;
- aktywizująca.
Środki dydaktyczne:
- Elementarz odkrywców cz. 3;
- zeszyt w 3 linie;
- wzór tygodniowego kalendarza pogody;
- owoce i warzywa;
- 2x hula – hop;
- sprzęt audiowizualny;
- płyta CD Piosenka o CYFERKACH;
- film edukacyjny: „Nauka Cyferek dla Dzieci po Polsku – Owoce i Warzywa 1-10”;
- ksero: zadania matematyczne tworzenie zbiorów
I jednostka lekcyjna:
Temat: Kłopoty z marcową pogodą.
- Słuchanie opowiadania Witka „ Ale się Wiosna zdziwi” rozmowa n. t. wysłu-chanego utworu. Próba odpowiedzi na pytanie: Co oznacza powiedzenie marcowa pogoda .
- Wiosenny deszcz – dopasowywanie rysunków do odpowiednich nazw.
- Zjawiska pogodowe – rozpoznajemy Symbole pogody