KONSPEKT DLA KLASY 2
OPRACOWAŁA: mgr Joanna Dębicka
Lekcja 12 – 3 marca
Nazwa bloku programowego: Czas
Cele główne:
- wskazywanie rzeczowników i czasowników w zdaniu;
- czytanie tekstów ze zrozumieniem;
- zapisywanie krótkich zdań;
- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej;
- rozwijanie poczucia rytmu, inwencji twórczej;
- rozwiązywanie prostych zadań matematycznych z treścią.
Cele szczegółowe: uczeń:
- potrafi rozpoznać rzeczownik i czasownik w zdaniu;
- słucha wypowiedzi i korzysta z informacji;
- czyta teksty dla dzieci;
- wyszukuje w tekście potrzebne informacje;
- uczestniczy w rozmowach, udziela odpowiedzi, prezentuje własne zdanie i formułuje wnioski;
- poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych;
- rozpoznaje wybrane instrumenty muzyczne;
- rozumie pojęcia :litera, głoska, wyraz, zdanie;
- pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną;
- czyta tekst instrukcji;
- pisze odpowiedzi na pytania;
- rozwiązuje proste zadania matematyczne z treścią.
Metody:
- czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda zadań, metoda ćwiczeń;
- słowne: rozmowy, opowiadania, objaśnienia, instrukcje, metody żywego słowa;
- oglądowe: obserwacja i pokaz: przedmioty i czynności; udostępnianie sztuki: utwory literackie, utwory muzyczne.
Środki dydaktyczne:
„Nasze ćwiczenia klasa2” cz.2, Podręcznik część 2 „Nasza Szkoła klasa 2”, zeszyty w 3 linie, „Nasze ćwiczenia. Matematyka” cz. 2, telefon, głośniczek, Mp3 Wolfgang Amadeusz Mozart Marsz Turecki, Zima – Antonio Vivaldi.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Co już potrafimy?
- Opowiadanie o ilustracji przedstawiającej miasto przyszłości. Przygotowanie do wprowadzenia czasownika, układanie i pisanie zdań.
- Wyszukiwanie i zapisywanie wyrazów należących do rodziny wyrazu przyjaciel, podkreślanie czasowników.
- Odszukiwanie i zapisywanie czasowników ukrytych w innych wyrazach, pisanie zdania z wybranym wyrazem.
- Wprowadzenie rzeczownika. Wypełnianie tabelki – wpisywanie w odpowiednią rubrykę rzeczowników oraz czasowników z podanych zdań.
- Próba dopasowania wyrazów do pytań: co?, jak?, jaki?, kto?, ile?
- Powtórzenie pisowni wyrazów z „ó” – odmiana wyrazów.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Rodzinne muzykowanie
- Bednarek „Rodzinne muzykowanie” – rozmowa o niespodziance dla babci i dziadka. Pisanie odpowiedzi na pytania na podstawie tekstu w podręczniku.
- Odszukiwanie nazw instrumentów ukrytych w zdaniach. Pisanie nazw instrumentów, o których jest mowa w opowiadaniu.
- Czytanie tekstu o zaklinaczu deszczu – próba odpowiedzi na pytania do tekstu. Rysowanie ilustracji do legendy.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Instrumenty muzyczne
- Dzielenie się wrażeniami ze słuchania muzyki ulubionego artysty lub zespołu muzycznego, z pobytu na koncercie.
- Wyszukiwanie nazw instrumentów ukrytych w ciągu literowym, tworzenie wyrazów z sylab.
- Nazywanie muzyków grających na różnych instrumentach, zapisywanie tych nazw.
- Wysłuchanie utworów muzycznych i opowiadanie o ich nastroju: Wolfgang Amadeusz Mozart Marsz Turecki, Zima – Antonio Vivaldi.
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Zadania z treścią
- Rozwiązywanie prostych zadań matematycznych z treścią: dodawanie, odejmowanie, mnożenie.
- Układanie treści zadania do podanego równania. Dzieci podają swoje propozycje. Zapisywanie zadań oraz równań w zeszycie.
- Zadanie pracy domowej.