KONSPEKT DLA KLASY 2,
OPRACOWAŁA: mgr Joanna Dębicka
Lekcja 14 – 7 kwietnia
Nazwa bloku programowego: Wokół biegunów
Cele główne:
- wskazywanie rzeczowników, przymiotników i czasowników w zdaniu,
- utrwalenie pisowni wyrazów z ż, rz, ą, ch, ó, u;
- odczytywanie godziny z tarczy zegara;
Cele szczegółowe: uczeń:
- słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
- czyta teksty poleceń;
- zapisuje odpowiednio wyrazy z ż, rz, ą, ch, ó, u;
- dopisuje w zdaniach brakujące przymiotniki, rzeczowniki oraz czasowniki;
- zapisuje czasowniki w l.poj. oraz l.mn.;
- tworzy pytania do podanych zdań;
- poszerza zakres słownictwa;
- odczytuje godziny z tarczy zegara;
- rozumie pojęcia wyraz, litera, zdanie;
- czyta teksty ze zrozumieniem oraz udziela odpowiedzi na pytania do tekstu;
- pisze czytelnie i estetycznie, dba o poprawność gramatyczną, orograficzną i interpunkcyjną.
Metody:
- czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda zadań, metoda ćwiczeń;
- słowne: rozmowy,objaśnienia, instrukcje;
- oglądowe: obserwacja i pokaz: przedmioty i czynności; udostępnianie sztuki: utwory literackie.
Środki dydaktyczne:
„Nasze ćwiczenia klasa2” cz.2, Podręcznik część 2„Nasza Szkoła klasa 2”,zeszyty w 3 linie,„Nasze ćwiczenia. Matematyka” cz. 2.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Zabawy słowne
- Przypomnienie zasad pisowni wyrazów z wymianą ż – g, rz–r, ą –ę, ch–sz,, ó – Układanie zdań z wybranymi parami wyrazów. Oddzielanie wyrazów zapisanych w ciągu.
- Czytanie zdań i dobieranie spójnika łączącego złożoną wypowiedź. Czasowniki w l. poj. i mn. Tworzenie zdań złożonych i ich zapisywanie.
- Przypomnienie czasowników i rzeczowników – wpisywanie w odpowiednie miejsca tabelki – praca samodzielna na ocenę.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Co już potrafimy?
- Wpisywanie wyrazów w odpowiednie kategorie w tabeli (osoby, rzeczy, zwierzęta, rośliny).
- Doskonalenie umiejętności rozwijania zdań – dopisywanie rzeczowników i przymiotników. Odmienianie zdań z czasownikami przez osoby.
- Układanie pytań do zaznaczonych wyrazów w zdaniach. Układanie dłuższych zdań samodzielnie.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Sprawdzian wiadomości
- Pisanie sprawdzianu – czytanie tekstu ze zrozumieniem oraz udzielanie odpowiedzi do tekstu.
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Zegary
- Powtórzenie odczytywania godzin z tarczy zegara – wykonanie zadań wspólnie z nauczycielem.
- Zaznaczanie godzin na tarczy zegara – zadanie na ocenę.