Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY

OPRACOWAŁA: Małgorzata Hrapkowicz

Lekcja  15 – 21 kwiecień

Nazwa bloku programowego: Łąka pełna życia.

Cele główne:

  • doskonalenie umiejętności oddechowych;
  • doskonalenie umiejętności manualnych;
  • kształtowanie wiedzy na temat ciężkiej pracy pszczół i produkcji miodu;
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z mamą;
  • pielęgnowanie tradycji świętowania „Dnia Matki.

Cele szczegółowe: uczeń:

  • wie jak wygląda motyl i zna jego cykl rozwojowy;
  • potrafi wykonać motyla zgodnie z instrukcją;
  • umie wypełnić plasteliną kształt literki;
  • wie na czym polega praca pszczół;
  • wie jak powstaje miód;
  • zna słowa wierszyka „Dla mamusi”;
  • potrafi okazać miłość i szacunek w stosunku do mamy.

Metody:

  • podające: pogadanka;
  • praktycznych działań;
  • aktywizująca: burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Zeszyt ćw. część 4, teczka małego artysty, plastelina, czarna, żółta, czerwona, biała kartka z bloku technicznego, nożyczki, klej, jajko żółte z kinderki, stempelki, naklejki serduszka ipt.

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Świat pod lupą.

  1. „Narodziny motyla” – oglądanie motyli, poznanie ich cyklu rozwojowego.
  2. „Łąka pełna życia” – omówienie obrazka, ćwiczenie spostrzegawczości.
  3. „Paź królowej ćwiczenie graficzne i w klasyfikowaniu z wykorzystaniem karty pracy.
  4. „Kolorowy motyl” – praca plastyczno – techniczna.
  5. Zabawa „Latające motylki”.

II jednostka lekcyjna:

Temat: Harmonia przyrody.

  1. „Wiosenne literki” – wypełnianie sylwet liter plasteliną.
  2. „Pracowita pszczółka – WIERSZOLANDIA.
  3. Omówienie pracy pszczół – jak powstaje miód.
  4. „Spotkanie z pszczółka Mioduszką” – scenka sytuacyjna z wykorzystaniem sylwety oraz wykonanie ćwiczenia na karcie pracy.
  5. Praca plastyczno – techniczna pszczółki.

III jednostka lekcyjna:

Temat: Moja mama

  1. Serduszko dla mamy.
  2. Nauka wiersza „Dla mamusi”.
  3. Próba samodzielnego recytowania wiersza „Dla mamusi”

 

 

Leave a Reply