KONSPEKT DLA KLASY O
OPRACOWAŁA: Małgorzata Hrapkowicz
Lekcja 16 – 12 maja
Nazwa bloku programowego: W domu najlepiej.
Cele główne:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny;
- kształtowanie umiejętności odpowiedzialności za swoje słowa i obietnice;
- kształtowanie umiejętności precyzyjnego kreślenia po wyznaczonym śladzie;
- doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- doskonalenie rozpoznawania i nazywania kształtów podstawowych figur geometrycznych.
Cele szczegółowe: uczeń:
- potrafi wymienić członków rodziny ;
- potrafi dokonać analizy postępowania bohaterów opowiadania ;
- wie, że każdy musi być odpowiedzialny za swoje słowa i obietnice;
- potrafi określić własne obowiązki domowe oraz rozumie konieczność sumiennego ich wykonywania;
- umie precyzyjnie kreślić po wyznaczonym śladzie;
- umie rozpoznać czynności domowe po ułożeniu puzzli;
- wie na czym polega praca ludzi przedstawionych na planszy;
- wie w jakim zawodzie pracują jego najbliżsi;
- potrafi określić czynności ludzi przedstawionych na planszy;
- wie jak wyglądają cyfry i potrafi wymienić je w odpowiedniej kolejności;
- potrafi rozpoznać i nazwać kształty podstawowych figur geometrycznych.
Metody:
- podające: pogadanka;
- praktycznych działań;
- aktywizująca: burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Zeszyt ćw. część 4,
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Uroczystość dnia matki.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Zajęcia na wolnym powietrzu.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Kwiaty dla mamy.
- „Z rodzina najlepiej” – pogadanka na temat rodziny i jej członków.
- „Pięć minut” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.
- „Podział obowiązków w moim domu” – promyczkowe uszeregowanie.
- „Wazon dla mamy” – ćwiczenie graficzne na karcie pracy;
- „Domowe układanki” – puzzle z czynnościami domowymi.
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Zawody naszych bliskich.
- „Poznajemy zawody” – omówienie planszy dydaktycznej.
- „Gdzie pracują moi najbliżsi” – wypowiedzi dzieci..
- „Ciekawe zawody” – omawianie zdjęć w karcie pracy.
- „Narzędzia potrzebne do pracy” – ćwiczenie w przyporządkowywaniu na karcie pracy.
- „Czary dla mamy” – ćwiczenie w przeliczaniu z wykorzystaniem karty pracy.
- „Geometryczne kwiaty” – ćwiczenie utrwalające pojęcia matematyczne na karcie pracy.