KONSPEKT DLA KLASY III
OPRACOWAŁA: mgr Małgorzata Pamuła
Lekcja 3 – 13 października
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane
Temat: Żywe, obumarłe, nieżywe – co możemy spotkać w lesie oraz cztery żywioły, Kontynenty, Rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki
Cele główne:
- Scharakteryzowanie przyrody na żywą, obumarłą i nieżywą;
- Umiejętność dostrzegania różnicy między krzewami a drzewami;
- Scharakteryzowanie czterech żywiołów w przyrodzie;
- Scharakteryzowanie kontynentów i ich symboli;
- Umiejętność rozpoznawania i charakteryzowania rzeczowników, czasowników i przymiotników.
Cele szczegółowe:Uczeń:
- Kategoryzuje przedmioty na przyrodę żywą, obumarłą i nieżywą;
- Kategoryzuje żywioły występujące w przyrodzie;
- Wie czym różni się drzewo od krzewu;
- Zna kontynenty i charakterystyczne symbole tych kontynentów;
- Wie czym jest rzeczownik i na jakie pytania odpowiada oraz potrafi go wyróżnić w tekście;
- Wie czym jest czasownik i na jakie pytania odpowiada oraz potrafi go wyróżnić w tekście;
- Wie czym jest przymiotnik i na jakie pytania odpowiada oraz potrafi go wyróżnić w tekście;
Metody:
- Opowiadanie;
- Wykład;
- Pogadanka;
- Burza mózgów;
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy III „Nasza Szkoła” cz. 1A, Ćwiczenia do klasy III „Nasze Ćwiczenia”cz.1, mata kontynentów, karty z kontynentami i ich symbolami, karty otoczenia (rzeczownik), karty czynności (czasownik), pudełko gramatyczne przymiotnikowe
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Żywe, obumarłe, nieżywe – co możemy spotkać w lesie oraz cztery żywioły.
- Wyjście na spacer i scharakteryzowanie przyrody ze względu na podział na to, co żywe, obumarłe i nieżywe;
- Scharakteryzowanie różnic między drzewem a krzewem;
- Zapoznanie i omówienie konsekwencji występowania w przyrodzie czterech żywiołów.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Kontynenty i ich symbole.
- Charakterystyka poszczególnych kontynentów, zapoznanie z nazwami;
- Symbole kontynentów i dopasowanie ich do odpowiednich nazw kontynentów
III jednostka lekcyjna:
Temat: Zaułek słówek: rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki.
- Scharakteryzowanie rzeczowników;
- Scharakteryzowanie czasowników;
- Scharakteryzowanie przymiotników;
- Praca nad częściami mowy;
- Omówienie pracy domowej.