`Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY V

OPRACOWAŁ: mgr Janusz Adam Dziewiątkowski

Lekcja  3 – 13  października

Nazwa bloku programowego: Język polski

Temat: Frazeologizmy.

Cele główne:

  • Czytanie ze zrozumieniem;
  • Objaśnianie niezrozumiałych zwrotów;
  • Wzbogacenie słownictwa;
  • Poznanie zasad stosowania przenośni w języku polskim.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi ułożyć pytania do tekstu;
  • Umie określić tematykę utworu;
  • Nazywa uczucia i opisuje ich przejawy;
  • Wzbogaca słownictwo, potrafi wykorzystać je w praktyce;
  • Wyjaśnia sens sformułowań o znaczeniu przenośnym i poprawnie je stosuje;
  • Wie, co to frazeologizm;
  • Umie odnaleźć związki frazeologiczne w tekście.

Metody:

  • Pogadanka;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik i zeszyt ćwiczeń do klasy V „Słowa na start”, rozsypanka wyrazowa

Przebieg:

I jednostka lekcyjna:  

Temat: Nazywam uczucia i opisuję ich przejawy. Związki frazeologiczne

  1. Powitanie i powtórzenie zasad pisowni wielką i małą literą;
  2. Omówienie problematyki utworu G. Kasdepke „Co to znaczy”;
  3. Wyjaśnienie pojęcia frazeologizmy;
  4. Nazywanie uczuć i opisywanie ich przejawów;
  5. Zabawa w układanie związków frazeologicznych i ich wyjaśnianie.

 

 

 

Leave a Reply