KONSPEKT DLA KLASY VI
OPRACOWAŁ: mgr Janusz Adam Dziewiątkowski
Lekcja 3 – 13 października
Nazwa bloku programowego: Język polski
Temat: Odmienne i nieodmienne części mowy.
Cele główne:
- Uporządkowanie i usystematyzowanie wiedzy o odmiennych i nieodmiennych częściach mowy;
- Kształtowanie świadomości językowej.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Rozróżnia odmienne i nieodmienne części mowy;
- Potrafi dokonać rozbioru gramatycznego zdania;
- Zna poprawne formy gramatyczne i umie je stosować w praktyce;
- Wie, co to czasownik i potrafi go prawidłowo odmieniać;
- Umie odmieniać wybrane formy czasu przeszłego;
- Wie, co to nieosobowe i nieodmienne formy czasownika.
Metody:
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Zeszyt ćwiczeń do klasy VI „Słowa na start” cz. 1 i cz. 2
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Wziąść czy wziąć? Szłem czy szedłem? Czasownik w języku polskim.
- Powitanie i przeczytanie pracy domowej;
- Powtórzenie wiadomości o odmiennych i nieodmiennych częściach mowy;
- Powtórzenie wiadomości o czasowniku;
- Ćwiczenia praktyczne – odmiana czasownika.