KONSPEKT DLA KLASY VI
OPRACOWAŁ: mgr Janusz Adam Dziewiątkowski
Lekcja 4 – 27 października
Nazwa bloku programowego: Język polski. Kształcenie językowe.
Temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy
Cele główne:
- Wyposażenie uczniów w wiadomości o budowie i zasadach funkcjonowania języka jako najważniejszego składnika systemu kultury i sposobu porozumiewania się;
- Kształtowanie świadomości językowej;
- Wyrobienie sprawności w posługiwaniu się językiem jako narzędziem komunikacji oraz środkiem formułowania myśli i wyrażania uczuć w mowie i piśmie.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Zna i potrafi uzasadnić reguły ortograficzne;
- Potrafi wskazać określone części mowy w zdaniu;
- Poprawnie zapisuje „nie” z różnymi częściami mowy.
Metody:
- Ćwiczenia praktyczne;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do kształcenia językowego i zeszyt ćwiczeń do klasy VI „Słowa na start”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Pisownia wyrazów z „nie” z różnymi częściami mowy
- Powitanie i sprawdzenie pracy domowej;
- Powtórzenie wiadomości o czasowniku;
- Ćwiczenia ortograficzne;
- Przeczytanie fragmentu tekstu J. Miodka „Kłopoty z ortografią” ;
- Ćwiczenia do tekstu;
- Zasady pisowni „nie” z różnymi częściami mowy;
- Ćwiczenia praktyczne.