Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY I

OPRACOWAŁA: mgr Paulina Kociołek

Lekcja  8 – 15 grudnia

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane

Temat: Rodzaje drzew iglastych oraz świąteczna choinka, Wprowadzenie litery „W”, „w”, Wigilijna tradycja

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z rodzajami drzew iglastych;
  • Zapoznanie uczniów z wyglądem pisanej litery „W”, „w”;
  • Utrwalenie tradycji Bożonarodzeniowych;
  • Stymulowanie aktywności dzieci poprzez zabawy i zadania.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi nazwać oraz rozpoznać na obrazku rodzaje drzew iglastych;
  • Poznaje obraz graficzny liter „W”, „w”;
  • Potrafi wskazać podane litery w tekście;
  • Słucha tekstu ze zrozumieniem;
  • Potrafi wymienić wigilijne potrawy;
  • Zna tradycje Bożonarodzeniowe;
  • Dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo – ruchową.

Metody pracy:

  • Opowiadanie, pogadanka, wyjaśnienie.
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

  • Podręcznik do klasy I „Elementarz odkrywców” cz. 2;
  • Ćwiczenia do klasy II „Elementarz odkrywców” cz. 2;
  • Kartki papieru A4;
  • Kredki, mazaki.

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Rodzaje drzew iglastych oraz świąteczna choinka

  1. Zapoznanie uczniów z rodzajami drzew iglastych na podstawie obrazków z podręcznika str. 38;
  2. Słuchanie ze zrozumieniem oraz omówienie tekstu pt. „Nasza choinka” – podręcznik str. 39;
  3. Rozwiązywanie ćwiczeń – ćwiczenia str. 34;
  4. Praca plastyczna pt. „Moja choinka”.

II jednostka lekcyjna: 

Temat: Wprowadzenie litery „W”, „w”, Wigilijne tradycje

  1. Słuchanie ze zrozumieniem tekstu pt. „W starym domku pod lasem”- podręcznik str. 40-41 oraz zapoznanie z literą „W”, „w”;
  2. Omawianie wigilijnych potraw na podstawie obrazków z podręcznika str. 42-43;
  3. Rozwiązywanie wybranych ćwiczeń – ćwiczenia str. 35-36;
  4. Przygotowania do świąt – wypowiedzi na podstawie ilustracji, układanie wyrazów z rozsypanki literowej – ćwiczenia str.32.

 

 

 

 

 

Leave a Reply