KONSPEKT DLA KLASY VIII
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 6 – 12 stycznia
Nazwa bloku programowego: Biologia
Temat: Drapieżnictwo, Roślinożerność
Cele główne:
- Zaznajomienie uczniów z pojęciem „drapieżnik” i „roślinożerca” oraz poznanie metod przystosowania organizmów do zależności międzygatunkowych.
 
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi wyjaśnić znaczenie pojęcia drapieżnictwa oraz roślinożerności;
 - Umie scharakteryzować antagonistyczne zależności międzygatunkowe;
 - Zna sposoby polowania drapieżników oraz strategie uniknięcia ataku drapieżników;
 - Potrafi opisać proces przystosowania organizmów do roślinożerności.
 
Metody:
- Wykład;
 - Pogadanka;
 - Burza mózgów.
 
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy VIII „Puls życia”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Drapieżnictwo, Roślinożerność
- Omówienie pojęć drapieżnictwa i roślinożerności oraz różnic między tymi zależnościami;
 - Charakterystyka sposobów polowania oraz struktur obronnych;
 - Omówienie procesu przystosowania organizmów do zależności antagonistycznych.
 
