KONSPEKT DLA KLASY VIII
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 6 – 12 stycznia
Nazwa bloku programowego: Biologia
Temat: Drapieżnictwo, Roślinożerność
Cele główne:
- Zaznajomienie uczniów z pojęciem „drapieżnik” i „roślinożerca” oraz poznanie metod przystosowania organizmów do zależności międzygatunkowych.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi wyjaśnić znaczenie pojęcia drapieżnictwa oraz roślinożerności;
- Umie scharakteryzować antagonistyczne zależności międzygatunkowe;
- Zna sposoby polowania drapieżników oraz strategie uniknięcia ataku drapieżników;
- Potrafi opisać proces przystosowania organizmów do roślinożerności.
Metody:
- Wykład;
- Pogadanka;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy VIII „Puls życia”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Drapieżnictwo, Roślinożerność
- Omówienie pojęć drapieżnictwa i roślinożerności oraz różnic między tymi zależnościami;
- Charakterystyka sposobów polowania oraz struktur obronnych;
- Omówienie procesu przystosowania organizmów do zależności antagonistycznych.