Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY VIII

OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen

Lekcja  6 – 12 stycznia

Nazwa bloku programowego: Biologia

Temat: Drapieżnictwo, Roślinożerność

Cele główne:

  • Zaznajomienie uczniów z pojęciem „drapieżnik” i „roślinożerca” oraz poznanie metod przystosowania organizmów do zależności międzygatunkowych.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi wyjaśnić znaczenie pojęcia drapieżnictwa oraz roślinożerności;
  • Umie scharakteryzować antagonistyczne zależności międzygatunkowe;
  • Zna sposoby polowania drapieżników oraz strategie uniknięcia ataku drapieżników;
  • Potrafi opisać proces przystosowania organizmów do roślinożerności.

Metody:

  • Wykład;
  • Pogadanka;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy VIII „Puls życia”

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Drapieżnictwo, Roślinożerność

  1. Omówienie pojęć drapieżnictwa i roślinożerności oraz różnic między tymi zależnościami;
  2. Charakterystyka sposobów polowania oraz struktur obronnych;
  3. Omówienie procesu przystosowania organizmów do zależności antagonistycznych.

Dodaj komentarz