KONSPEKT DLA KLASY V
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 9 – 26 stycznia
Nazwa bloku programowego: Biologia
Temat: Cudzożywność
Cele główne:
- Zaznajomienie z terminem „cudzożywność” oraz wyjaśnienie różnic w sposobach odżywiania się organizmów;
- Poznanie podziału organizmów pod względem ich sposobów odżywiania.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi wyjaśnić istotę cudzożywności;
- Umie omówić różnorodne sposoby odżywiania się organizmów;
- Wyjaśnia rolę organizmów żywiących się szczątkami;
- Definiuje podział roślin na pasożytnicze i półpasożytnicze.
Metody:
- Wykład;
- Wyjaśnianie;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do przyrody do klasy V „Puls życia” oraz podręcznik do biologii do klasy V „Puls życia”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Cudzożywność
- Omówienie istoty cudzożywności jako jednego ze sposobów odżywiania się organizmów;
- Analiza różnych sposobów odżywiania się organizmów z podaniem przykładów w świecie zwierząt i roślin;
- Omówienie roli organizmów żywiących się szczątkami oraz efektu tej działalności w życiu człowieka;
- Wyjaśnienie różnicy między roślinami pasożytniczymi a półpasożytniczymi.