KONSPEKT DLA KLASY II
OPRACOWAŁA: lic Barbara Madejewska
Lekcja 8 – 9 lutego
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane
Temat: Wspomnienia z ferii, Przed szklanym ekranem, Dzień odkrywców-klasowy dzień gier
Cele główne:
- Umiejętność swobodnej wypowiedzi na konkretny temat oraz głośnego czytania na forum klasy;
- Rozwój umiejętności redakcyjnych;
- Poznanie wpływu długiego oglądania telewizji;
- Wzbogacanie słownictwa;
- Umiejętność używania czasowników.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Wypowiada się na temat wskazany przez nauczyciela;
- Czyta opowiadanie dzieciom z klasy;
- Potrafi rozróżnić, co ma dobry wpływ na człowieka;.
- Jest świadomy, jak oddziaływuje długie oglądanie telewizji;
- Poznaje nowe słownictwo w czasie zajęć;
- Wie, czym jest czasownik oraz na jakie pytania odpowiada.
Metody:
- Opowiadania;
- Wyjaśnienie;
- Pogadanka;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy II „Elementarz odkrywców”, ćwiczenia do klasy II „Elementarz odkrywców”, obrazki
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Wspomnienia z ferii
- Swobodne wypowiedzi na temat minionych ferii i przyniesionych pamiątek;
- Głośne czytanie inscenizacji Rafała Witka „Zimowe pamiątki” z podziałem na role, wyjaśnienie morału;
- Utrwalanie pisowni nazw geograficznych, imion i nazwisk zaczynających się wielką literą;
- Ćwiczenia równoważne z przyborami – kształtowanie równowagi i zręczności.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Przed szklanym ekranem
- Zasady rozsądnego korzystania z telewizji. Rozmowa o wpływie długiego oglądania telewizji na zdrowie;
- Opracowanie sposobów radzenia sobie ze złością –
na podstawie opowiadania Tomasza Plebańskiego „Pilot” i własnych doświadczeń; - Pisownia „u” na początku i na końcu wyrazu oraz wybranych wyrazów z „ó”.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Dzień odkrywców- klasowy dzień gier
- Wzbogacanie słownictwa związanego z grami i ćwiczenia rozwijające umiejętności redakcyjne;
- Swobodne wypowiedzi o ulubionych grach;
- Udzielanie rad bohaterom opowiadania „Szachy” – rozmowa na temat uczestnictwa w grach oraz zachowania w przypadku wygranej i przegranej.