KONSPEKT DLA KLASY VIII
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 8 – 9 marca
Nazwa bloku programowego: Biologia
Temat: Różnorodność biologiczna
Cele główne:
- Umiejętność scharakteryzowania pojęcia- różnorodność biologiczna;
- Poznanie wpływu klimatu oraz sukcesji na rozmaitość form życia na Ziemi.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi wyjaśnić znaczenie słowa- różnorodność biologiczna;
- Umie scharakteryzować poziomy różnorodności biologicznej, czyli ekosystemową, gatunkową oraz genetyczną;
- Zna występowanie rozmaitości form życia na terenie Polski;
- Zna wpływ klimatu oraz sukcesji na różnorodność biologiczną;
- Potrafi opisać nagłe zjawiska prowadzące do wymarcia gatunku.
Metody:
- Wykład;
- Pogadanka;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy VIII „Puls życia”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Różnorodność biologiczna
- Omówienie pojęcia- różnorodność biologiczna;
- Charakterystyka różnorodności biologicznej, ekosystemowej, gatunkowej oraz genetycznej;
- Omówienie rozmaitości form życia występujących na terenie Polski;
- Wyjaśnienie wpływu klimatu oraz sukcesji na różnorodność biologiczną;
- Charakterystyka nagłych zjawisk prowadzących do wymarcia danego gatunku.