Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY VIII

OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen

Lekcja  8 – 9 marca

Nazwa bloku programowego: Biologia

Temat: Różnorodność biologiczna

Cele główne:

  • Umiejętność scharakteryzowania pojęcia- różnorodność biologiczna;
  • Poznanie wpływu klimatu oraz sukcesji na rozmaitość form życia na Ziemi.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi wyjaśnić znaczenie słowa- różnorodność biologiczna;
  • Umie scharakteryzować poziomy różnorodności biologicznej, czyli ekosystemową, gatunkową oraz genetyczną;
  • Zna występowanie rozmaitości form życia na terenie Polski;
  • Zna wpływ klimatu oraz sukcesji na różnorodność biologiczną;
  • Potrafi opisać nagłe zjawiska prowadzące do wymarcia gatunku.

Metody:

  • Wykład;
  • Pogadanka;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy VIII „Puls życia”

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Różnorodność biologiczna

  1. Omówienie pojęcia- różnorodność biologiczna;
  2. Charakterystyka różnorodności biologicznej, ekosystemowej, gatunkowej oraz genetycznej;
  3. Omówienie rozmaitości form życia występujących na terenie Polski;
  4. Wyjaśnienie wpływu klimatu oraz sukcesji na różnorodność biologiczną;
  5. Charakterystyka nagłych zjawisk prowadzących do wymarcia danego gatunku.

 

 

Leave a Reply