Konspekt

KONSPEKT DLA KLASY 0

OPRACOWAŁA: mgr Marta Walczak

Lekcja 13 – 23 marca 

Nazwa bloku programowego: Kształcenie zintegrowane

Temat: Wprowadzenie liter R oraz nauka czytania prostych wyrazów, Magiczna cyfra 7 a dni tygodnia, Pory roku

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z zapisem graficznym litery R i r oraz cyfry 7;
  • Próby zapisu omawianych litery oraz cyfry;
  • Utrwalenie zapisu graficznego litery wcześniej poznanych liter;
  • Zapoznanie z zasadami tworzenia wyrazów oraz próby tworzenia wyrazów;
  • Próby czytania prostych wyrazów;
  • Zapoznanie z pojęciem tygodnia oraz dni tygodnia;
  • Zapoznanie uczniów ze zmianami w przyrodzie, jakie zachodzą w równych porach roku;
  • Próby wyjaśnienia do czego są potrzebne pory roku

Cele szczegółowe: Uczeń potrafi:

  • Zapisać wprowadzoną literę;
  • Odnaleźć omawianą literę i pośród innych;
  • Utworzyć sylaby oraz proste wyrazy przy użyciu wszystkich poznanych liter;
  • Przeczytać proste wyrazy;
  • Zapisać wprowadzoną cyfrę;
  • Odnaleźć omawianą cyfrę pośród innych;
  • Wyjaśnić analogię między cyfrą 7 a dniami tygodnia;
  • Wyjaśnić, jakie mamy pory roku i jakie jest ich znaczenie.

Metody:

  • Słowne- pogadanka, praca z podręcznikiem;
  • Oglądowa- praca z podręcznikiem i ćwiczeniami, obserwacja przyrody;
  • Problemowa- zgadywanka, praca z  ilustracjami, burza mózgów, praca z zeszytem, zadania do wykonania.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik, ćwiczenia, ilustracje, tablica szkolna, konkrety charakterystyczne dla omawianych zagadnień, zeszyt

Przebieg:

I jednostka lekcyjna:

Temat: Wprowadzenie litery “R” i “r”

  1. Scharakteryzowanie litery “R” i “r”;
  2. Próby zapisu graficznego litery “R” i “r”;
  3. Utrwalenie zapisu graficznego litery “R” i “r”, zwrócenie uwagi na staranność;
  4. Próby czytania prostych wyrazów.

II jednostka lekcyjna:

Temat: Magiczna cyfra 7 a dni tygodnia

  1. Zapoznanie z tekstem dotyczącym omawianego tematu;
  2. Dlaczego tydzień jest podzielony na dni i dlaczego jest ich 7;
  3. Dyskusja na temat, co robimy w poszczególne dni tygodnia;
  4. Wprowadzenie cyfry 7 i jej charakterystyka;
  5. Próba zapisu cyfry 7.

 III jednostka lekcyjna:

Temat: Pory roku

  1. Omówienie, czym są pory roku;
  2. Charakterystyka pór roku;
  3. Wyjaśnienie, jakie jest ich znaczenie dla przyrody;
  4. Dyskusja na temat pór roku.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply