Konspekt dla klasy II
Opracowała: mgr Agnieszka Drobek
Lekcja 10 – 9 listopada
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane.
Temat 1: Króla Lula sposób na zdrowie – opisujemy ulubione warzywo.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
- Tworzenie własnego tekstu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Słucha czytanego na głos tekstu;
- Zastępuje rysunki nazwami warzyw;
- Potrafi wytłumaczyć stwierdzenie „pójść po rozum do głowy”;
- Tworzy rysunek i opis ulubionego warzywa.
Temat 2 i 3: Spółgłoski miękkie i twarde.
Cele główne:
- Wprowadzenie rozróżnienia spółgłosek na spółgłoski twarde i miękkie.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Utrwala wiadomości o głoskach;
- Zna różnicę między głoską a literą;
- Dzieli wyrazy na sylaby;
- Potrafi wymienić samogłoski i spółgłoski;
- Zna podział spółgłosek na spółgłoski twarde i miękkie;
- Zna sposoby oznaczania spółgłosek miękkich (kreska nad literą lub litera „i”);
- Wie, że takie spółgłoski miękkie jak: „ś”, „ć”, „ź”, „ń”, „dź” występują przed spółgłoskami,a „si”, „ci”, „zi”, „ni”, „dzi” przed samogłoskami;
- Odnajduje w sylabach głoski miękkie i twarde.
Temat 4: Zakazy i nakazy w wierszu W. Chotomskiej pt: „Pies z ulicy Bałamutów”.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
- Zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami poruszania się po drodze.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Słucha czytanego na głos tekstu literackiego;
- Potrafi wskazać poprawne zasady zachowania się na drodze;
- Odróżnia znaki zakazu, nakazu oraz znaki informacyjne i ostrzegawcze;
- Wie jaki znak interpunkcyjny występuje na końcu zdania rozkazującego;
- Samodzielnie formułuje nakazy i zakazy do podanych znaków;
- Samodzielnie tworzy wybrany znak drogowy.