KONSPEKT DLA KLASY 0
OPRACOWAŁA: Małgorzata Hrapkowicz
Lekcja 10 – 3 lutego
Nazwa bloku programowego: Zdrowie jest najważniejsze.
Cele główne:
- doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego;
- poznanie zapisu cyfrowego liczby 8;
- kształtowanie postawy prozdrowotnej;
- kształtowanie prawidłowe nawyki żywieniowe;
- poznanie zapisu graficznego głoski „n”;
- doskonalenie małej motoryki;
- docenianie pracy zawodowej pracowników służby zdrowia.
Cele szczegółowe: uczeń:
- potrafi dobrać ubranie odpowiednie do pory roku i warunków atmosferycznych;
- zna zapis cyfrowy liczby 8;
- zna czynniki warunkujący zdrowe życie;
- wie czym jest piramida żywienia;
- potrafi ułożyć zdrowy jadłospis;
- potrafi zgodnie współpracować z dziećmi podczas pracy zespołowej;
- wie jak zachować się podczas wizyty u lekarza;
- umie wyodrębnić głoski na początku wyrazu i przyporządkowuje je do odpowiednich liter;
- wie na czym polega praca pracowników służby zdrowia.
Metody:
- podające: pogadanka;
- praktycznych działań;
- aktywizująca: burza mózgów, drama.
Środki dydaktyczne:
Zeszyt ćw. część 3,
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Zimowy spacer.
- „Ubieramy się na zimowy spacer” – ćwiczenie w klasyfikowaniu.
- „Osiem zasad zdrowego stylu życia” – mapa pojęciowa oraz wykonywanie ćwiczenia na karcie pracy.
- „Osiem ramion, osiem nóg” – zabawa matematyczna.
- Prezentacja graficznego wyglądu liczby 8.
- Praca plastyczna ozdabianie liczby 8.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Układamy jadłospis.
- „ Piramida zdrowego żywienia – omówienie planszy dydaktycznej i wykonanie ćwiczeń w karcie pracy.
- „Jabłko dla Florentynki” – ćwiczenie graficzne.
- „Układamy jadłospis” – praca zespołowa.
- „Kącik ciekawej książki” – słuchanie czytanych utworów literackich związanych z tematyka zajęć.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Zajęcia na wolnym powietrzu.
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Walka z chorobą.
- „Chory smok” – słuchanie wiersza i wykonanie i wykonanie ćwiczenia na karcie pracy.
- „Od czego może boleć brzuch? – ćwiczenie w klasyfikowaniu.
- „Smok i wizyta u lekarza” – zabawa darmowa.
- „ N jak nosorożec” – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, wykonanie ćwiczeń na karcie pracy.
- „ Spotkanie z przedstawicielem służby zdrowia” – pogadanka.