KONSPEKT DLA KLASY
OPRACOWAŁA: Małgorzata Hrapkowicz
Lekcja 11 – 17 luty
Nazwa bloku programowego: W drodze do sukcesu.
Cele główne:
- rozwijanie zdrowej rywalizacji;
- kształtowanie pożądanych zachowań i postaw u dzieci;
- doskonalenie umiejętności przeliczania;
- kształtowanie umiejętności spostrzegania niepasujących elementów;
- kształtowanie prawidłowej postawy wobec wartości książki;
- zapoznanie z wyglądem graficznym liczby 9;
- doskonalenie umiejętności porównywania zbiorów, stosując określenia „mniej” i „więcej;
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wycinania figur geometrycznych.
Cele szczegółowe: uczeń:
- zna zasady zdrowej rywalizacji;
- potrafi policzyćilość oczek na kostce;
- potrafi nazwać zbiory i wyeliminować nie pasujący w nich element;
- potrafi pokolorować obrazek według podanego kodu kolorystycznego;
- wie jakie są etapy powstawania książki;
- zna zasady właściwego korzystania z książek i rozumie konieczność szanowania ich;
- zna graficzny obraz liczby 9;
- potrafi określić ilość „mniej” lub „więcej”;
- wie jak wyglądają figury geometryczne.
Metody:
- podające: pogadanka;
- praktycznych działań;
- aktywizująca: burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Zeszyt ćw. część 3, kredki, nożyczki, kostka do gry,pomoce dydaktyczne,
I jednostka lekcyjna:
Temat: W wytrwałości siła.
- Pogadanka na temat zdrowej rywalizacji.
- „Wyścig żółwia i zająca” – rozgrywanie gry ściganki.
- „Co tu nie pasuje” – ćwiczenie w klasyfikowaniu z wykorzystaniem karty pracy.
- „W drodze do gwiazd” – kolorowanie obrazka wg. Kodu.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Tajemnice powstawania książki.
- „Jak powstaje książka?” – układanie i omawianie historyjki obrazkowej.
- „Znamy książki” – pokaz i rozmowa kierowana.
- „Książki pełne bajek” – ćwiczenie na karcie pracy.
- „Z jakiej jestem bajki?”- zabawa dramowa.
- „Projektujemy okładkę książki” – praca plastyczno – techniczna.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Zajęcia na wolnym powietrzu
- Gry i zabawy.
IV jednostka lekcyjna:
- „Wesołe zabawy z dziewiątką” – wykonanie ćwiczenia na karcie pracy.
- „Mniej więcej czy tyle samo?” –ćwiczenia matematyczne.
- „Figury geometryczne. – wycinanie figur geometrycznych.
- Zabawy z figurami geometrycznymi – Co powstanie gdy je połączymy?