Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY 0

OPRACOWAŁA: Małgorzata Hrapkowicz

Lekcja  12 – 3 marca

Nazwa bloku programowego: Nasze zwierzęta.

Cele główne:

  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania zwierząt;
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas kreślenia szlaczków;
  • doskonalenie umiejętności wokalnych i artykulacyjnych.

Cele szczegółowe: uczeń:

  • dziecko wie w jaki środowisku żyje dane zwierzę;
  • potrafi przeliczać wyrazy w ułożonych zdaniach;
  • układa historyjkę obrazkową;
  • zna produkty otrzymywane z mleka;
  • wie, że ssaki wytwarzają mleko w celu karmienia potomstwa:
  • zna i umie zaśpiewać piosenkę „Stary Donald”;
  • zna graficzny obraz liczby „0”;
  • umie rozpoznać i nazywać zwierzęta egzotyczne.

Metody:

  • podające: pogadanka;
  • praktycznych działań;
  • aktywizująca: burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Zeszyt ćw. część 3, płyta CD z piosenką „Stary Donald”

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Przyjaciel zwierząt.

  1. „Psotny pasikonik” – słuchanie wiersza oraz wykonanie ćwiczenia w karcie pracy.
  2. „Poszukiwane zwierzęta” – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej w wykorzystaniem karty pracy.
  3. „Psotny kotek” –układanie historyjki obrazkowej z wykorzystaniem kart pracy.
  4. Moje zwierzątko lub moje wymarzone zwierzątko – praca plastyczna.

II jednostka lekcyjna:

Temat: Mleczna kraina. 

  1. „Produkty z mleka” – ćwiczenia w klasyfikowaniu.
  2. „Mleko nie tylko od krowy” – omawianie planszy dydaktycznej.
  3. „Liczymy zwierzęta” – wykonanie ćwiczenia w karcie pracy.
  4. „Kolorowy kubek” – ćwiczenie graficzne.
  5. „Stary Donald” nauka piosenki i zabawa rytmiczna przy piosence.

III jednostka lekcyjna:

Temat: Zajęcia na świeżym powietrzu.

IV jednostka lekcyjna:

Temat:  Z wizytą w ZOO.

  1. „Zero czyli nic” – słuchanie rymowanki i wykonanie ćwiczenia w karcie pracy.
  2. „Wycieczka do ZOO” – omówienie planszy i wykonanie ćwiczeń.
  3. Bajka „Idziemy do ZOO” .

 

 

Leave a Reply