Konspekt

KONSPEKT DLA KLASY 0

OPRACOWAŁA: mgr Marta Walczak

Lekcja 4 –27 października

Nazwa bloku programowego: Kształcenie zintegrowane

Temat: Przygotowanie do uroczystości Pasowania na ucznia, Zapoznanie z podstawowymi figurami geometrycznymi oraz ich nazwami, Wprowadzenie litery „O” i „o” oraz utrwalenie zapisu graficznego litery „A” i „a”

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z wybranymi figurami geometrycznymi oraz ich nazewnictwem;
  • Charakterystyka litery oraz zapis graficzny „O” i „o”;
  • Utrwalenie zapisu graficznego litery „A” i „a”.

Cele szczegółowe: Uczeń:

Potrafi rozpoznać wybrane figury geometryczne;

  • Charakteryzuje wybrane figury geometryczne;
  • Potrafi wskazać figury geometryczne pośród innych kształtów;
  • Potrafi zapisać literę „O” i „o”;
  • Potrafi wskazać literę „O” pośród innych;
  • Potrafi zapisać literę „A” i „a”.

Metody:

  • Pogadanka;
  • Wyjaśnianie;
  • Burza mózgów;
  • Zagadki rysunkowe.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik, ćwiczenia, ilustracje, zdjęcia, tablica szkolna, konkrety charakterystyczne dla omawianych zagadnień, zeszyt.

Przebieg:

I jednostka lekcyjna:

Temat: Przygotowanie do uroczystości „Pasowania na ucznia”

II jednostka lekcyjna:

Temat: Zapoznanie z wybranymi figurami geometrycznymi oraz ich nazwami.

  1. Zapoznanie z sylwetką okręgu, kwadratu i trójkąta;
  2. Ćwiczenia w rozpoznawaniu figur geometrycznych pośród innych kształtów;
  3. Ćwiczenia zapisu graficznego figur geometrycznych.

III jednostka lekcyjna:

Temat: Wprowadzenie litery „O” i „o” oraz utrwalenie zapisu graficznego litery „A” i „a”.

  1. Scharakteryzowanie litery „O” i „o”, jako znaku graficznego;
  2. Próby zapisu graficznego litery „O” i „o” ;
  3. Utrwalenie zapisu graficznego litery „A” i „a” oraz zwrócenie uwagi na staranność.

 

 

 

 

Leave a Reply