Konspekt

KONSPEKT DLA KLASY 0

OPRACOWAŁA: mgr Marta Walczak

Lekcja 10 – 26 stycznia 

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane

Temat: Wprowadzenie litery U i u, Zabawa literami, czyli tworzenie prostych wyrazów oraz próby ich czytania, Rytm- tworzymy rytmiczne bransoletki

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z zapisem graficznym liter “U” oraz “u”;
  • Zapoznanie z zasadami tworzenia wyrazów oraz próby tworzenia wyrazów;
  • Próby czytania prostych wyrazów;
  • Utrwalenie pojęcia rytmu oraz jego tworzenie.

Cele szczegółowe: Uczeń potrafi:

  • Zapisać wprowadzone litery;
  • Odnaleźć omawiane litery pośród innych;
  • Utworzyć sylaby oraz proste wyrazy przy użyciu omawianych liter;
  • Przeczytać proste wyrazy;
  • Rozpoznać rytm;
  • Wyjaśnić czym jest rytm;
  • Stworzyć własny rytm.

Metody:

  • Słowne- pogadanka, praca z podręcznikiem;
  • Oglądowa- praca z podręcznikiem i ćwiczeniami;
  • Problemowa- zgadywanka, praca z  ilustracjami, burza mózgów, praca z zeszytem, zadania do wykonania.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik, ćwiczenia, ilustracje, tablica szkolna, konkrety charakterystyczne dla omawianych zagadnień, zeszyt, koraliki, gumka do nawlekania

Przebieg: I jednostka lekcyjna:

Temat: Wprowadzenie litery “U” oraz “u”

  1. Scharakteryzowanie litery “U” oraz “u”;
  2. Próby zapisu graficznego poznanych liter;
  3. Utrwalenie zapisu graficznego liter wprowadzonych na lekcji oraz zwrócenie uwagi na staranność zapisu.

II jednostka lekcyjna:

Temat: Tworzenie sylab z dotychczas poznanych liter

  1. Przypomnienie czym jest sylaba;
  2. Przypomnienie sylab poznanych wcześniej;
  3. Dzielenie wyrazów na sylaby;
  4. Wspólne tworzenie sylab oraz prostych wyrazów;
  5. Próby czytania prostych wyrazów.

 III jednostka lekcyjna:

Temat: Rytm- tworzymy rytmiczne bransoletki, cz.1

  1. Przypomnienie czym jest rytm;
  2. Wspólne poszukiwanie rytmu;
  3. Tworzenie prostych rytmów.

IV jednostka lekcyjna:

Temat: Rytm- tworzymy rytmiczne bransoletki, cz.2

  1. Zadanie do wykonania- Mój rytm;
  2. Tworzenie własnego rytmu przy użyciu koralików.

 

 

 

 

 

Leave a Reply