KONSPEKT DLA KLASY 0
OPRACOWAŁA: mgr Marta Walczak
Lekcja 14 –27 kwietnia
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane
Temat: Obserwacja zmian w przyrodzie, Wprowadzenie liter „Y”, „S”, „C”, „Wiosna w ogrodzie”- bawimy się kolorami
Cele główne: Zapoznanie uczniów z:
- Literą „Y”, „S” oraz „C”;
- Porami roku z ukierunkowaniem na wiosnę;
- Doborem kolorów używanych do ekspozycji aktualnej pory roku;
- Ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie w trakcie zmian pór roku.
Cele szczegółowe: Uczeń potrafi:
- Rozpoznać litery „Y”, „S” i „C”;
- Zapisać poznane litery;
- Utworzyć sylaby z poznanymi literami;
- Opisać zmiany zachodzące w przyrodzie w tracie zmian pór roku;
- Dobrać kolory w celu wyeksponowania zmian pojawiających się w otaczającym nas świecie ;
- Wykonać ćwiczenia plastyczne ukierunkowane na rozwój motoryki małej.
Metody:
- Pogadanka;
- Burza mózgów;
- Zgadywanka.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik, ćwiczenia, ilustracje, tablica szkolna, kredki, zeszyt
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Wprowadzenie liter „Y”, „S” i „C”
- Scharakteryzowanie liter „Y”, „S” i „C”, jako znaku graficznego;
- Próby zapisu graficznego liter „Y”, „S” i „C”;
- Utrwalenie zapisu graficznego poznanych liter oraz zwrócenie uwagi na staranność tego zapisu.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Obserwacja zmian w przyrodzie
- Scharakteryzowanie poszczególnych por roku wraz z wyjaśnieniem zmian zachodzących na przełomie zimy i wiosny ;
- Dyskusja na temat wpływu temperatury oraz ilości słońca w okresie wiosny na otaczający nas świat.
III jednostka lekcyjna:
Temat: „Wiosna w ogrodzie”– zajęcia plastyczne rozwijające motorykę małą
- Wyjaśnienie zadań, które będą do wykonania;
- Przygotowanie przyborów niezbędnych do wykonania zadania;
- Wykonanie zadań plastycznych rozwijających motorykę małą.